tisdag 18 mars 2008

It takes two baby...........

Att det är bra att vara två när man ska uppfostra barn är det väl inget snack om, men i morse kände nog mamma som att det är hon det står och faller på. I går när jag hämtade er från skola kastade jag in era blöta kläder i kofferten på bilen och körde hem. I gårkväll fixade mamma fika som ni skulle ha med er på utflykten ni skulle på idag. Jag hade läst på ert veckomeddelande och kollat vad som gällde och vad ni skulle ha med.
I morse när ni skulle i väg hittade ni först inga vinterkläder, Efter lite sökande fann mamma dom fortfarande blöta och förstås kvar i kofferten. När hon sedan gick för att hämta pulkan hade snöret frusit fast i marken och när hon skulle hacka lös det knockade hon dig Malte med spaden! (trösta, trösta)

När hon så småningom anländer till skolan möts ni av Axels fröken som undrar var de har sina hjälmar.............det hade ju stått klart och tydligt i veckomeddeladet som pappa hade läst. Och eftersom vi har det mesta av de grejorna i husvagnen blev det hem för lite sökarbete......
Men nu är ni ändå på utflykt tack vare värdens bästa mamma.......och i dag är det värdens slarvigaste pappa som bär hem en blombukett !!

Stryk ska man ha!

Ps. Gusten är tillbaka!! Malte hade lyckats byta till sig den med en annan kompis totallycka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och jag som trodde att det bara var i vår familj som sådana saker händer.Kände igen oss direkt!!
Vad fint att du visar din fru/sambo din uppskattning...
/Elisabeth

Steffe sa...

HAHA
Nej du, det är nog överallt. Och eftersom jag hade extra dåligt samvete blev det två buketter i stället för en.