lördag 19 april 2008

Äntligen

Hej Gubbar
För ett par veckor sedan gick pappa in i en lång tunnel.......väggarna, golv och tak var klädda med bokstäver och ord. Ju längre in jag gick ju mörkare var det. Tillslut blev det helt svart. Jag fortsatte i totalt mörker längre och längre in....(kändes som Eliasgrottan x 20) men då plötslgt såg jag ett ljus stort som ett stearin ljus. Jag gick mot det och det blev större och större, snart såg det ut som en glödlampa. Fortsatte och ljuset blev starkare och starkare........ tillslut såg jag att det var slutet på tunneln. Och efter veckor av vandrande stod jag då i änden på tunneln och lämnade in mitt slutarbete till skolan.
När jag kom ut ur tunneln såg jag att våren hade kommit, frun hade blivit om möjligt ännu vackrare. Och ni hade blivt ännu större.
Fy__n vad skönt...........
När mamma väckte er i torsdags morgon och berättade att vi skulle ha myskväll för att fira att pappa inte hade mer läxa så blev du Axel jätteglad och sa: - är det sant har pappa ingen mer läxa? gud va kul då ska vi hitta på roliga saker igen.
När hon väckte dig Malte med samma ord blev du också glad och säger Är det sant?
Gud va kul då har jag och Axel var sin dator!!

Så saknad har man alltså varit.......

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Många och stora kramar till er alla från Kåbban, ni är toppen, kul att äntligen pappa kommit igång och att ni fått era datorer.
Många kramar från farmor och farfar. ha det bäst.