torsdag 31 maj 2007

Konstiga prioriteringar

Beklagade mig häromdagen för min kära storebror att jag haft ännu en av dessa sömnlösa nätter. Han undrade vad jag tänker på när jag inte kan sova på nätterna ? jag sa att jag funderat på jobbet. (Vi driver ett företag i hop som både jag och han har ängnat otaliga nätter åt att fundera på hur man skulle kunna förnya, förbättra och utveckla detta företag) Han frågar vem jag tror kommer att tacka mig för det. Sedan säger han -tänk om vi ängnat all denna tid till att fudera på hur vi skulle kunna förnya, förbättra och utveckla våra familjer i stället. Han är så klok han brorsan. Fast det kan väl ändå inte vara så prioriterar jobbet före familjen, nej det tror jag inte men i bland kan man ju fundera !

Jobbet själ ju en hel del kvalitetstid med familjen trots allt.

Är nog ovanlig att någon säger på dödsbädden "jag önskar att jag jobbat mer"

Grabbar tack för hjälpen med att repa JOBBETS MOTORCYKEL.............hehe.......

Inga kommentarer: