tisdag 29 maj 2007

Mitt dåliga samvete

Fick mig att att ta steget och börja blogga. Har igentligen ingen anning hur detta funkar om någon kan hitta denna blogg osv. Men tanken med denna blogg är i första hand att Axel och Malte ska få något att läsa när dom nu så småningom lär sig detta. Jag har länge haft dåligt samvete att man är så otrolig dålig på att skriva i dessa födelseböcker, ni vet dom med mina första tänder, mina första ord osv. Jag har funderat på att föra en riktig dagbok om mina barns uppväxt typ dom blå böckerna Emils mamma förde i Lönneberga, men det har liksom aldrig blivit. En dag fick jag en fick jag ett tips om en blogg som min goda vän skriver (en kanonblogg besök den gärna www.klassiskt.blogspot.com/). Och då kom jag på denna briljanta idé att skriva en dagbok här istället. Dator använder jag hyfsat flitigt så det passar perfekt.

Jag har igentligen ingen plan och upplägg än, men det ger sig nog med tiden. jag tror att jag kommer att skriva till barnen men jag vill gärna ha reflektioner, synpunkter, tips, skäll ja vad ni vill. Det blir nog en rätt rörig dagbok om jag känner mig rätt. Jag är dessutom en grammatisk katastrof. Jaja nu är oskulden tagen och nu ska jag börja på riktigt. Och i fortsättningen lovar jag kortare inlägg !!! Tjing

2 kommentarer:

Erica sa...

Hurra hurra och grattis på födelsedagen lilla nya blogg. Jättekul. Överraskande.
Jag länkar dig gärna från min sida om det är OK.

Steffe sa...

Självklart får du det. ska länka dig såklart också bara jag får bättre kläm på det här bara. I morgon måste jag ställa klockan men orkar inte det nu.