måndag 8 december 2008

Bunden bok på eran 18 årsdag??


I går på en spark nedför storforsvängen tog jag beslutet att fortsätta att skriva till er gubbar.

Du och jag Axel gick ut i gårkväll och jag skulle skjutsa dig en sväng på sparken. När vi sparkade där på storfors gator sa jag till dig:

- sug åt dig nu Axel, titta dig runt omkring, se vad snön är vacker på träden och kolla vad julfint det är i alla fönster. Och inte minst vad mysigt vi har det du och jag.

-hmmmmm hur då sug åt dig?

Jag förklarade att detta var livskvalitet och att det är sådana här minnen som är bra att kunna suga åt sig och plocka fram när livet (som ni skulle ha uttryckt det) suger.

och jag tror att du fattade. när vi bara hade sista nedförsbacken kvar på väg hem frågade du om du fick skjutsa mig. Och det fick du förstås.

Vi böytte plats och du satte i väg. Du sprang upp en väldans fart och tillslut gick det grymt fort och det blev faktiskt lite obehagligt. Jag slöt ögonen och hoppades vi skulle komma ner helskilnnade. Då hör jag dig vråla i fart vinden

- SUGÅT DIG NU FARSAN! innan du hoppade av sparken och skickade i mig i snödrivan.


När jag sedan kom in låg jag och tänkte på om du verkligen skulle minnas denna stunden när du och jag var ut och sparkade strax innan en jul när du var liten och du skickade farsan framstupa in i en driva. Kanske inte........ men jag vill ju verkligen att du ska minnas så då bestämde jag mig att jag måste fortsätta att dokumentera.


Ledsen att jag inte skrivit på ett tag men ska försöka återberätta det jag minns.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad glad jag blir när pappa Stefan äntligen tar upp sitt skrivande.
Både du Axel och du Malte har varit hos farmor och farfar idag, en helt fantastisk dag. Du Axel har bakat våfflor och Malte har trollat med sin innebandyklubba, helt fantastiskt vilka grabbar ni är. Vi älskar ER.

Anonym sa...

Vad roligt att du har börjat skriva igen. Jag skrattade högt när jag läste om sparkturen...
/Elisabeth