onsdag 7 november 2007

Sjukdomar & Jobb




Pappa brukar alltid skryta om att ni nästan aldrig är sjuka men nu är vi där i alla fall. Axel klagade i måndags på morgonen att du hade ont i huvudet och att du nog var tvungen att stanna hemma från skolan. Jag samspråkade snabbt med mitt samvete och minns tillbaka till min skoltid och måndag mornar. Jag konstaterade snabbt att du förmodligen bara var trött och ville slippa skolan och tvingade upp dig och skjutsade i väg er till skolan. När jag sedan hämtade er så såg du väldigt blek ut. Och efter att ha kollat med termometern (över 39 grader) så kom mitt dåliga samvete. Tänk att man inte litar på sina barn. Du tog förstås chansen att strö lite salt i pappas samvetes-sår och sa: Jag sa ju faktiskt att jag var sjuk i morse. I går fick du vara med mig på jobbet och i dag har du varit med mormor. Ni hade bakat massa gått fika som vi fikat upp i kväll. För rättvisans skull var jag och hämtade dig Malte i dag från "fritte" så att du också fick följa med mig och jobba en stund i dag. Axel har fortfarande feber så det blir jobb med pappa i morgon igen.

Inga kommentarer: