torsdag 7 februari 2008

"Lillebror" är försvunnen


En orolig natt och dag är till ända. I gårkväll gick "lillebror" ut för att leka. Jag tänkte inte mer på det men när klockan började dra i väg till 20.00 började jag bli lite orolig. Du brukar ju aldrig vara ute så länge..........20.30...........oroligare ............21.00 .....har ropat flera gånger men ingen lillebror..........22.00 pappa börjar vara riktigt orolig............22.30 pappa tar på sig ytterkläderna och går ut och söker............ropar, skriker och halvspringer gata upp gata ner kikar in mellan husen..........tankarna börjar gå...........du är väl inte överkörd.........efter mycket vånda tar jag mig till storvägen och går (halvspringer) med bultande hjärta och söker av dikerna ......ingen lillebror. Tur men var har du tagit vägen???
Ska jag ringa polisen??

Springer hem och hämtar bilen och kör om kring och söker.........


Och när jag sitter här och kör börjar jag att tänka, oj vilken tur att det är miste lillebror (katten Sigge) jag söker och inte någon av er grabbar. Kan inte låta bli att tänka på att man säkert har okört många gånger och söka efter er .....om inte annat så i tonåren.


Jaja natten genomled jag med magont och när Sigge inte var tillbaka på morgonen så var jag säker att jag sett honom för sista gången. Ni grabbar var också oroliga och ledsna. Men när jag kom från jobbet låg han där bredvid bron och sov :-))

Såg en bild flimra förbi att det var någon av er låg där och sov i tonåren.......men vi kan inte börja bekymra oss för det redan nu .........det lär vi hinna sedan.

Inga kommentarer: