måndag 11 februari 2008

Nyttig helg i Kåbban


Ännu en trevlig helg i "Kåbban" är till ända. Denna helg var inga kusiner upp och inte heller några kompisar. Och det är nog ganska nyttigt för er. Ni var ute och lekte länge med varandra utan bråk och det gillar pappa. Eftersom pappa tidigare försökt leka elektriker saknar vi numera tv i husvagnen (boxer och batteriladdare också för den delen) vilket också visade sig vara bra. Otroligt nyttigt det med. I stället för att hamna på rygg framför tv: n blev det en hel del prat med varandra. Och det är väl så trevligt det och det tror jag alla tyckte (konstig mening). Så nu har pappa börjat spåna på en tv, kompis, dator och spelfri helg varje månad så pass upp.

På lördagen anslöt värdens bästa farmor och farfar. Slalomåkning, skoterkörning, skoterbärgning, melodifestival och lunch i det fria vad kan man mer begära.

Jo jag höll nästan på att glömma det häftigaste jag upplevt på ett tag. Pappa och farfar åkte upp till Jokkmokks marknad. Vilken grej alltså, de här skulle sörlänningarna få uppleva. Det var marknads premiär för mig och jag blev faktiskt rätt "impad". Otroligt mycket lappar och andra människor, grymt stort område och lite fylla förstås men det var mest charmigt. Inköpen stannade vid våtservetter, en bit torkat renkött, en god souvas och var sin mössa till mina favorit grabbar. Nästa år ska ni också få uppleva detta !!

Inga kommentarer: