måndag 4 februari 2008

Vikt, längd & pappas ålder


En trevlig helg är till ända, med middagar med goda vänner och nyligen hemkommna Tailandsresenärer. I torsdags (efter du varit och sagt förlåt till kökspersonalen efter smörgås icidenten) var du Malte till skolsyster. Hon tyckte att du verkade må bra och att allt var ok.

Vi fick hem en datautskrift på din vikt och längdkurva och det var rätt intressant.
Fortsätter du följa din kurva kommer du att bli ca: 190 cm lång och väga 90 kg.
Kommer nog att kännas lite konstigt för pappa att krypa ner och mysa med dig på mornarna då.
Fast det får jag nog ändå inte........
Det fanns även en kurva om man gick på föräldrarnas gener och då skulle du bli 177 cm. Men du verkar i alla fall bli rätt lång vi får väl se hur det stämmer.

Vidare kan jag berätta att jag, på en av våra trevliga middagar blev upplyst om att jag inte alls var 36 utan bara 35. Och det var ju till en början en positiv upplysning, men eftersom jag ända sen jag fyllde år i Februari i fjol trott att jag är 36 så har jag ju faktiskt missat hela året som 35 åring. Eller inte riktigt jag har ju ca 3 veckor kvar som 35 åring......men det blev ett kort år.

Inga kommentarer: