tisdag 19 februari 2008

Vattnet har gått och lite utveckligssamtal.

Jo i morgon är det 8 (!!!!) år sedan du föddes Axel. Och den här dagen för 8 år sedan minns jag också väl. Det är inte bara dagen före du föddes utan även min födelsedag. Mamma hade väckt mig och uppvaktade mig med paket. Precis när jag river upp pappret springer mamma i väg och meddelar från toan att vattnet gått. Presenten var en cd-spelare och det andra var du som var på G. Men ut kom du först dagen efter.

I går var du och jag Axel på utvecklingssamtal med fröken. Och lite nervös var jag allt men när det var klart var det en glad pappa med en underbar son som lämnade skolan.

Och kvar på skolan satt en underbar fröken. Vi är så otroligt glada att du fick just henne till din 1klass fröken. En första klassens första klass fröken. Vi är väl medvetna om att du kräver lite extra uppmärksamhet och kan vara rätt busig, men fröken ser verkligen genom det och ser den fina grabben bakom detta bus. Och hon har verkligen lärt känna dig och jag hör att hon vet precis hur du är och varför. Ni verkar också ha fått en väldigt god kontakt. Hon sa att du kunde vara busig i bland men att hon tycker det är helt ok bara man busar vid rätt tillfällen. Hon sa till och med att hon gillar lite livligare barn och att hon tyckte din charm övervägde det busiga. Sen sa hon att det roligaste av allt var att du var att du var så intresserad av att lära dig och att hon aldrig hade hört dig säga åååååå eller så jobbigt eller jag vill inte.

Jag brukar ju skriva att vi är så lika du och jag och när vi satt där med din fröken kändes det nästan som om det var mig hon pratade om, och jag säger att din fröken var precis den fröken jag hade behövt när jag gick i skolan. Så förhoppnigsvis behöver du inte gå samma öde tillmötes att bli en sunkig trafiklärare. ...........

Och grattis till mig själv på 28 års dagen...........eller vad de nu var.......

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad duktig han är Axel och en toppen fröken verkar han ha också!
Trafiklärare? Jepp!! Sunkig? Inte det minsta!!
Grattis finaste lillebror kram från STORAsyster!!

Anonym sa...

Har den äran!!

//Bajsnödige kalasgästens räddare... ;o)

Anonym sa...

Tackar tackar
Och tack för lånet. Det kunde ha slutat riktigt illa.