torsdag 20 december 2007

Inget är som väntans tider



Dan före dan före dan före dan före dopparedan. Javisst nu är det nära. Och när jag ser på er och hur ni längtar så känns det som det var i går det var jag själv som låg där i sängen och inte kunde sova. I går klädde vi granen hela familjen och moster. I år lyckades jag efter många om och men hitta en riktig topp gran eller rättare sagt värdens bästa farfar hittade den. Jag är ganska kräsen när det gäller granar så innan jag bestämt mig så hann jag hugga tre stycken (så är det någon som är i behov av en stilig gran har jag 2 till övers). Julklappsinköpen börjar så smått lida mot sitt slut och i skrivande stund går jag in på näst sista timmen på jobbet innan jullovet.

Trots sömnproblem och all längtan tycker jag att ni sköter er exemplariskt. Men ni är ju väl medvetna att nissarna är aktiva med att kolla om barnen är snälla så här innan jul. Det har ju mamma och pappa påminnit er om typ 400 ggr senaste dagarna.


Så nu har jag bara en fråga så här innan jul.........var tog jul-tjärvarna och jillangerna vägen ??
påminnit, har påmunnit, man kan ju skriva fått påminna men jag vill skriva påmunnit
vad heter det igentligen...........jaja tror ni fattar vad jag menar iaf.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Påminner, påminde, påmint är ordböjelsen men som du skrev lät charmigare :)
Det var kul att vara med att klä granen med er alla igår, det är ju en av höjdpunkterna under julen!!
Vi ses om inte förr så på söndag ;)
Kram moster Linda

Gnällspikar och livsflanörer sa...

Jädrans vilken fin gran det var, precis i mitt tycke och jag är oxå kräsen! Alla brukar få frysa fötterna av sig innan mamma beslutat sig för vilken gran som är den absolut bästa:)))

En riktigt god jul och ett gott nytt år på er!!!

Steffe sa...

Tack moster känns bra att få lära mig lite efter allt jag lärt dig va? ;-)
Maria ja bara det bästa är gott nog.