tisdag 18 december 2007

Räkningar

I går var lillebror överlycklig. Efter att jag hämtat er från skolan bad jag dig Malte hämta posten medans jag gick in. Efter några minuter kommer du in överlycklig och ropar:
- pappa skynda dig och kom.
- pappa, pappa kom NU och se vad jag och Axel har fått.
Jag tänkte direkt att det var ett julkort eller möjligtvis en kalas inbjudan eller något.
- Pappa skynda dig, jag och Axel har fått en räkning.
Och nog stämde det, en räkning från Kalle Anka adresserat Axel och Malte.
- Pappa snälla får jag ringa till Axel och berätta?

Jag frågade dig om du visste vad en räkning var och det visste du väl inte riktigt. När jag försökt att förklara och sagt att man bara får betala den. Så var det inte lika roligt längre. Men så sken du upp igen och sa:
- Skynda dig och öppna pappa det kanske följer med en leksak, för det brukar det göra med kalle tidningarna..........

Inga kommentarer: