söndag 30 december 2007

Året börjar lida mot sitt slut.

Jaha, ett bra år börjar lida mot sitt slut. Och så här på slut tampen brukar jag alltid summera det gångna året och fundera vad som har varit bra respektive dåligt. Detta får jag återkomma med efter nyår. Ledigheten här med er har varit kanon, och jag tycker verkligen den kom lägligt. Vi har verkligen använt den till familjevård och tagit upp all förlorad pappatid. Det som kommer att hamna på minuskontot detta år är att jag tagit på mig alldeles för mycket uppdrag vilket förstås har tagit tid från papparollen. Fick en utskällning i går från förmodligen min trognaste läsare farmor som tyckte jag var värdelös på att lägga in nya inlägg. Men jag skriver ju om vad jag gör med er så för att ha något och skriva så måste jag ju göra något med er och det är det jag därför jag har så lite tid till detta. Men efter denna ledigheten har jag mycket att skriva om. Farmor firade vi föresten igår, hon fyller 60 i mitten av januari men vi passade på att fira nu när min syster med familj är hemma vid. Vi var och badade hela släkten i munksund och därefter blev det middag och lite lekar i Pitsund. Nu ska vi åka upp till "Kåbban" och fira nyår med goda vänner. Nu ska vi ha ett GOTT NYTT ÅR!! Och ett riktigt gott nytt år till alla andra som förvånande nog befinner sig här just nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej där! Hoppas att ni får en riktigt trevlig nyårsafton uppe i Kåbdalis - och vi önskar er ett riktigt gott 2008!! (Vore trevligt om "Tjock-Steffes bantarblogg kunde dela med sig av sina mest framgångsrika knep här framöver också... Det finns fler som behöver hjälp efter en alltför mysig jul!!!!!)

//Filosofen i förtältet

Anonym sa...

Hahaha Trevligt hade vi, allt gått nytt år ni med.
Sen vad gäller bantningen har jag nog inte så mycket att delge. Möjligtvis en hel del saker som jag har testat i jul som inte funkar iaf.