torsdag 31 januari 2008

Nu har det snurrat om för pappzen

Ibland gör man så tokiga saker att man inte tror det är sant (jag iaf). I går var jag ut och promenrade själv på mina barndomsgator nostalgin flödade och jag gick och tänkte tillbaka på denna roliga tid när man lekte här. Passerade en häck och kom just att tänka på att denna häck hade ett elskåp bakom sig och jag minns att vi brukade stå på det skåpet och kasta snöbollar på bilarna. Blev lite nyfiken om såpet var kvar så jag hoppade i snödrivan rundade häcken och visst var det kvar. Nostalgin flödade och jag tänkte "men nådde vi verkligen upp". Och innan jag visste ordet av så stod jag då där igen på elskåpet. Som tur var "kvicknade" jag till precis när tanken dök upp att ta upp en snöboll och testa igen. Det hade ju sett bra ut om en bil fick en snöboll i ruta och hittar mig en 36 åring stående på ett elskåp bakom häcken. hemska tanke !
Jag var nog röd om kinderna ändå när jag hoppade ner från skåpet och tog mig upp på vägen igen.......men jag tro och hoppas att ingen såg mig.

Men vad spelar det för roll egentligen när jag är så dum och skriver det här........
Skulle någon ha sett mig trodde dom väl att jag rekade för något inbrott eller något sånt. Vet inte om polisen hade köpt min förklaring...........( ni kan ju alltid neka om någon frågar om jag är er pappa, jag förstår er)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha, ha du är BÄST!! Vilken grej.. hade betalt nästan vad som helst för att se dig där på elskåpet=)
TACK för att du delar med dig av dina stolleprov!!
Ha en mysig helg minstebror kram syster

Anonym sa...

Få se vad sa du nu igen... "Äpplet faller inte långt..." Hahaha!!

/Förtältsfilosofen

Anonym sa...

Får mig att minnas när din storebror skrämde dig för polisen med orden "kom så sticker vi" sa han åt sin kompis när polisen körde förbi. De skulle cykla iväg och se vad som hänt. Du trodde att det var fara och färde, kom inrusande och vägrade sedan gå ut. Jag fick åka med dig till polisstationen där fick du träffa många poliser. "Om du är ute ska vi köra förbi och heja på dig." Efter detta kunde vi knappt få in dig.
Mor

Anonym sa...

hur korkad kan man vara??
jaja...och polisincedenten har jag inte glömt än.