onsdag 30 januari 2008

Hyss

Har ju varit inne tidigare att äpplet inte faller långt från trädet och nu är vi där igen.
I går när jag hämtade er på "fritte" mötte jag dig Malte men spelade ögon. Du berättade att du var med i en hemlig klubb.
Pappa: Hmm spännande, får jag vara med?
Malte: Nix, men jag kan viska vad den heter.
pappa: ok
Malte: Dumma klubben.
Pappa: hmmm lät inte som någon vidare bra klubb, vad gör ni där? ni är väl inte dumma med andra?
Malte: Nix
Pappa: Vad gör ni då?
Malte: jag vet inte riktigt.
Sen tänkte jag inte mer på det förens i dag när jag hämtde er från skola och du Axel börjar berätta att det hade hänt massa konstiga grejer på skolan dagen innan. Och att fröknarna hade frågat om någon visste något om detta. Men det fanns det förstås inte. Sen berättade Axel att någon hade varit i matsalen efter stängning och smörat smörgåsar och lagt dom på stolarna och varit på ett annat fritte och gömt massa spelpjäser och stökat till.

Pappa: Malte, är det här något eran hemliga klubb känner till om?
Malte: __________________lång tystnad.
Pappa: Malte..................
Malte: Asså egentligen ville jag inte vara med men jag ville samtidigt prova.........bli inte arg.
Vi pratade sen om det vid matbordet och när vi frågade hur det kändes sa du att det hade tagit ont i magen när ni gjort det.

Ganska oförargligt, men nu har du ett samtal att se fram emot i morgon med fröken.........

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej käre bror hoppas allt är bra med er? Med oss är allt bra=)
Precis som du säger var det ett oförargeligt hyss men ändå bra att det avslöjas he, he!! Jag har kört den taktiken med mina ungar när de var små att mamma går det inte att lura hon hör och ser ALLT!! Tror faktiskt att det lyckats rätt bra (dom tror på det fortfarande;)
Kramar till er alla/syster

Anonym sa...

Hehe ja du har ju en övertalningsförmåga som heter duga.
Kul att höra att ni har det fint.... jag hade nästan börjat tro att du slutat läsa.
Kramar /minste bror