torsdag 17 januari 2008

Pappas kropp under förvandlig.

Pappsen har nu varit och gått fotbollstränar kurs i dagarna 2. En väldigt givande kurs om pedagogik och passande övningar för barn mellan 6-10 år. Vi körde även genom dessa övningar själva som är gjorda för dessa åldrar. Innan jag åkte hemifrån tänkte jag ta med handduk och duscha efteråt, men jag kom fram till att detta skulle nog inte behövas eftersom vi BARA skulle köra barnövningar...... Detta skrattade jag gått åt när jag krypandes på mina knän tog mig till toaletten för att hämta Alvedon 03:10 på natten. Det var på vippen att jag blev tvungen att sjukskriva mig dagen efter men det gick men inte fort. Det var med gråten i ögat jag fick fundera på vad som hänt? Men åldern och det dåliga resultatet med bantningen börjar väl ta ut sin rätt. Att hoppa på ett ben och rulla bollen under andra foten ska väl inte vara några problem men jag tror inte mina knän riktig vant sig vid de sista extra kilona efter julen än. Jag hade ont i precis hela kroppen dagen efter. Får väl anpassa mig i sommar och inte visa alla övningar i sin helhet, fast det kanske just det som behövs.

Och när jag såg mig i spegeln häromdagen så kände jag ett stort obehag att se denna tjockis som stirrande på mig. Men i samma stund såg jag något jag längtat efter nästan hela mitt liv. Jag har i hela mitt vuxna liv önskat att ha ett par egna bröst att känna på och tittar man noga så börjar dom ju faktiskt komma. Inte som jag tänkt mig men ändå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

visst blir man besviken när man ser att man inte ser ut som 18 längre, fastän man känner sig så.
/Elisabeth

Steffe sa...

Japp, hemskt är det. Tyvärr så känner jag mig inte heller som 18 längre. Förutom i sinnet förstås där har jag inte fyllt 18 än....