söndag 8 juli 2007

Den goda fen.


I kväll när jag skulle säga godnatt till er frågade jag vad ni ville ha ut av semestern/sommarlovet.
Jag sa ni får tre önskningar var, sen får vi se om jag kan uppfylla dom.
Malte önskningar:
1. Åka till barnenshus och köpa en bianicule.(går att uppfylla)
2. Vara mycket med kompisar. (går att uppfylla)
3. Mysa och gossas mycket med familjen (uppfyller jag gärna)

Axels önskningar:
1. Klara tredje banan på det nyinköpta spelet "vintergatan". (fixar jag nog)
2. Åka på utflykt till Eliasgrottan. (fixar vi i morgon om det inte regnar)
3. Åka till Regnbågen. (ajdå sprack på sista önskningen)
Tyckte det var en lite konstig önskan, men förklarade att det skulle bli svårt.
Jag frågade om det var skatten han var ute efter. Axel svarade nej biljardbordet.
Då trillade poletten ner. Jag lovade när vi åkte hem från Cypern att vi skulle åka till caféet Regnbågen någongång och spela biljard.
Redan nu känner jag mig som "den goda fen" för dessa önskningar ska jag bara uppfylla.

1 kommentar:

Erica sa...

Jag har också frågat .. det gick inte lika bra som för dig. Goda fen har svårt med önskningar som
Brasilien
Marmaris
Bolibompastudion

förresten ... Leos lekland?