onsdag 11 juli 2007

En händelserik dag.


Ligger just nu och tar igen mig efter en händelserik dag. Mamma har tillbringat dagen på stan med er moster. Malte har varit hos en kompis hela dagen. (en delbetalning på din önskning) Och du Axel satt vid datorn och vädret var perfekt till att göra lite nytta. Hade just börjat att plocka fram grejer för att bygga på evighetsprojektet ,(altan) när jag ser en tjej på en Eu-moped trilla i korsningen precis utmed mig. Jag springer fram för att kolla hur det gick. Tjejen var vid medvetande men svår att nå när jag pratade med henne. Efter ett tag fick jag mer kontakt och jag kunde kolla ställena hon sa gjorde ont. Jag gjorde bedömningen att inget var brutet sen hjälpte jag henne upp på benen. Men då tuppade hon av. Jag fick lägga ner henne igen och i samma veva kom en annan granne som ringde ambulans. Efter några minuter kvicknade hon till och sen anlände 2 ambulanser 2 brandbilar och en polisbil + halva byn.

Efter att jag ringt tjejens mamma och ambulansen åkt gick jag tillbaka till huset. I Dörren möter jag dig Axel med gråten i halsen. Du stod i fönstret och såg alla brandbilar, ambulanser och polis med tjutande sirener stanna precis utanför vårat hus. Du hade sökt mig utan att hitta mig och visste inte vad som hänt, så visst förstår man att du blev lite rädd. Dumt av mig att inte ropa till någon granne att gå in till dig men jag tänkte helt enkelt inte på det. Jag minns själv om en upplevelse när jag var liten, jag hade fått följa med min bror och hans kompisar till en koja en bit från där vi bor. Plötsligt kör en polisbil förbi med blå ljus och sirener och brorsan och alla andra hoppar på sina cyklar och sticker efter och glömmer lilla mig. Efter det hade jag polisskräck i flera år tills min mor tog med mig till polisstationen så jag fick träffa dessa poliser. Hoppas det inte tog så hårt bara. Efter det kom dina kusiner och jag snickrade lite till.

Kvällen avslutades med lite spabad med moster och pappa.

Inga kommentarer: