torsdag 5 juli 2007

Utgrävning



I dag har ni varit och badat med mamma och några kompisar i "pottan". och pappa har jobbat sin näst sista dag innan semestern. Efter jobbet har jag skottat jord, sand,sten och rötter hela kvällen. Det ska ner nya dräneringsrör från stuprören. Det är sådana här dagar ni kan skratta er lyckliga att ni inte är tonåringar. För då hade ni fått gräva det kan jag lova. I går när jag låg i solstolen och läste frågade du mig Malte om jag hade något förslag på vad du och din kompis skulle leka.
Och självklart hade jag det: -ni kan ju hämta jord i skottkärran där borta och kärra det till gropen där borta. Ni blev jätteglada och grävde kärrade och tömde ni jobbade och slet. Sedan ringde kompisens mamma och ville att han skulle komma hem och äta. Så jag ropade att nu är det lunchrast, fast det var ni inte alls sugna på ni ville så gärna fotsätta att gräva. Man kan ju alltid hoppas det håller i sig.

Inga kommentarer: