lördag 28 juli 2007

Även solen har fläckar

Jag har ju tidigare skrivit lite om era tokigheter och tänkte just att det är ju orättvist att bara skriva om era tokerier, för inte är det bara barn som kan göra och säga tokiga saker. Så för rättvisans skull kommer här en liten historia om er pappa. Det var när jag var 19 år och jobbade på ett mejeri som låg mitt i stan. En dag skulle vi på en hälsoundersökning på företagshälsan. Jag och en arbetskompis begav oss dit och anmälde oss i luckan i receptionen. En söt sjuksyster förklarade att vi strax skulle få träffa läkaren men att vi kunde börja med att lämna ett urinprov. Jag var pinknödig så jag erbjöd mig att börja. Systern bad mig gå till toaletten längst ner i korridoren och där pinka i en mugg och lämna den i luckan. Sagt och gjort jag kilade ner pinkade i muggen och bar tillbaka den till receptionsluckan. Visst tyckte jag det var lite äckligt att springa omkring med sitt piss genom hela byggnaden men hon sa ju det. När jag lämnade in muggen sa den söta sköterskan -tack men kan du bära tillbaka den och lämna den i luckan inne på toaletten så vore det snällt.................
Om ni vill berätta den vidare så kan ni ju alltid säga att det var en kompis pappa som gjort det.

Inga kommentarer: