söndag 2 september 2007

3 av 4 sätter sig vid skolbänken i morgon


Så i morgon utsätter jag mig då igen för det jag tycker är det absolut värsta alla kategorier. Och det är faktiskt inte att plugga utan att lämna er och mamma. Det är i och för sig bara 4 dagar men jag får jämt en ohygglig separationsångest när jag eller ni ska bort. Har ni sovit hos farmor och farfar eller mormor och morfar bara en natt så är det så härligt och se er igen. Och fyra dagar själv på ett hotellrum hur ska det gå? Just nu känns det lite extra tungt för jag tycker vi haft ett underbart "flyt" sista veckorna. Ni har verkligen mognat under sommaren. Att jag sedan lämnar er för något så upplyftande som att sätta sig vid skolbänken igen gör ju inte saken bättre.
Jag har faktiskt längtat lite men i går och idag har jag läst några kapitel i en bok som heter "lära för att skriva". Vi skulle ha förberett oss genom att läsa några kapitel ur denna. Och efter att ha gjort det så försvann min längtan. Eller rättare sagt förbyttes mot oro. Jag läste typ 20 sidor och fattade verkligen ingenting. Och då menar jag åssit, inge, zero. Försökte igen läsa bara rubrikerna och jag tror den ska lära mig att skriva..... typ. Jaja inte likt mig att känna så här men jag blir faktiskt lite osäker om jag verkligen klarar detta. Men, men det får tiden utvisa.
Så i morgon ska jag alltså fånga dagen med att börja plugga. Men en snabbsökning på nätet visade att det var fotbollsderby (hammarby-AIK) på kvällen. Så på kvällen går jag nog på Råsunda så är då inte hela dagen bortkastad. Nu ska jag gå och packa. Ha det nu gott gubbar och sköt nu om värdens bästa mamma när jag är borta. Jag vill inte komma hem och hitta en slutkörd mamma. Jag älskar er alla och Längtar redan till Fredag för då blir det familjemys för hela slanten.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Käre broder det kommer säkert att gå väldigt bra för dig i skolan som sagt jag har aldrig sett att du "vikit ner dig" så kämpa på!!=)
Och tänk hur härligt det kommer att bli sedan när du kommer hem till frun och barnen.. ibland behöver man se saker och ting "på håll" för att verkligen inse hur fint man har det... (fast du verkar iofs ha koll på det). Nästa kurs/skola tycker jag du ska gå i Götet så jag kan komma och hålla dig sällskap!! Kram syrran

Anonym sa...

jag glömde... var rädd om dig om du går på fotbollen det finns en del ARGA människor där i stora stan!! liite oroliga syrran!!

Anonym sa...

Den är nog riktigt spännande...vi följer den i tv och per mobil live med sambons lillebror...du vet lite fotbollstokig är han ju...;)Ha så kul i hufvudstaden.

Anonym sa...

Det där med separationsångest känner jag igen..utsätter mig för det rätt ofta nu för tiden..när jag åker från piteå och min underbara familj tror jag att jag ska dö!!Men varje gång jag kommer tillbaka till götet anpassar jag mig,fokuserar på det jag är här för (att bli den bästa butiksledaren :))och uppskattar det jag har runt omkring mig!!Du gillar utmaningar,är social,stark och du är där för att lära dig och bli bättre(ska inte kunna allt redan..)Vi kanske ses i stockholm nästa gång du åker dit(jag åker på lördag och då har du redan åkt hem..men stannar i 6 veckor, också redo för ytterligare utmaningar!) Lycka till!!!!!!!Kram Linda

Anonym sa...

Haha,tänkte inte på vilket datum det var när jag skrev..nu har du ju redan kommit hem :)Hoppas iaf att allt gått bra och att du bara njuter av att äntligen få vara hemma med "la familia"!!!Är glad (och avundsjuk) för din skull :) hälsa Malte,Axel och syrran massor massor massor från mig!!!!!!

Steffe sa...

Mona tackar för ditt stöd. Och gud vad jag kämpade. och de arga människorna såg jag inte röken av. Förrutom de som kastade glasflaskor mot poliserna men det var väl vanliga stockholmare.

Annis: ja jag rätt kul var det allt så btw att ni varit där på en liten tripp.

Linda: boka in en date med mig vecka 43 Måndag - onsdag !!!