onsdag 12 september 2007

Första barnet flyttar hemifrån !!


Så var det det då dax igen. I morgon styr jag kosan mot Helsingborg. Jag skrev ju här om veckan att jag inte gillade att åka i från er. Men man kan ju tro att det är min stora hobby att lämna er. Fast så är verkligen inte fallet!
Däremot flyttade första barnet hemifrån idag. Det var du Malte som tröttnade på att jag alltid säger att du inte får fara till kompisar. Och i dag fick jag ett ultimatum
- Låt mig fara till en kompis annars flyttar jag.
- Men vart ska du flytta då ?
- Det säger jag inte. Hur ska du ha det?
- Ja, inte vill jag då att du ska flytta iaf.....
- Bra, skjutsa mig till kompisen då!
- Nej det blir ingen kompis idag. Jag vill ju vara med er i kväll.
- Ok då flyttar jag.
Sedan hör jag hur det smäller i dörren.
Efter 5 min tittar jag ut men kan inte se dig. Jag ber storebror cykla och kolla om han ser dig.
Efter en ganska lång stund är han tillbaka och meddelar att Malte har flyttat in i grannens redskapsbod. Och vägrar att komma hem.
Axel hade sagt att du har ju ingen mat. Och du hade svarat att han kanske kommer och hälsar på när han blir hungrig. Jag bad Axel gå dig och säga att pappa håller att göra Milkshake. Två minuter senare hade du flyttat hem igen. TACK OCH LOV.
Nu har hela familjen badat och druckit milkshake. Och i badet säger du "gullMalte" Borta bra men hemma bäst! Nog det skönt när alla är hemma.

Kortet är taget när du just flyttar. Den gula boden är ditt nya hem för en stund.
Nu syns vi inte förrän på söndag. Ta hand om mamma och var snälla.
Obs Hon har värsta göra om och köp ilet så nu är det upp till er att hålla koll på plånböckerna.
Och sätt lås på spargrisarna För nu är morsan på G
Älskar er.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du är orolig nu när frugan är på "köp-görom-stigen" ha, ha..
Värst vad du reser och far i landet men som Malte sa.. borta bra men hemma BÄST!! Tur att han flyttade hem igen=)!! Sköt om dig och familjen!! Kram Mona

Anonym sa...

Stefan nu har jag bokat in onsdag v 43!!!Perfekt,sista veckan jag är i sthlm..tur..!!Hoppas allt är bra och hälsa alla från mig!
Kram Linda

Anonym sa...

Inte konstigt att hon har värsta köpilet...det får man ju när Piteå fått sin nya shoppinghåla!!! Shop til you drop mum!!!!<3

Steffe sa...

Syster: Japp Malte är klok han.

Linda: Kul det är spikat! Jag kan kolla om det är något speciellt vi kan hitta på. (Vi har ju student rabbat hahaha)
Annis: ja vad ska man säga