söndag 30 september 2007

Höst, surströmming och beach 2008



Jaha, nu kommer vi inte undan längre. Hösten är här. Just nu regnar det ute och träden fäller löv som aldrig förr. I dag tog jag ner förtältet på husvagnen och ni fick köra årets sista sväng med fyrhjulingen. I går åt vi surströmming på stugan (eller vi och vi ni åt lax). Det var grymt gått. Sedan försökte vi trotsa hösten med att dricka kaffe ute. Det gick en stund, men sen var det bara att krypa in vid brasan igen. Pappa har verkligen hatat hösten tidigare, men på senare år har jag börjat gilla den mer och mer. Det är ganska skönt att få lite rutiner och vardag igen.
Föresten så börjar jag ju nya livet i morgon (igen). Till sommaren ska ni ha en 10 kg lättare pappa med en rejäl tvättbräda. När folket vänder sig om när vi går på stranden kan ni stolt säga "det där, det är vår pappa". Visst har folk vänt sig om i år också men av andra orsaker. Ni kunde ju säga "den som rullar där, det är vår pappa”. Men, men ni har ju haft väldigt mycket pappa i sommar. Och nu dj---ar börjar det slanka sunda livet. hmmmmmm

5 kommentarer:

Anonym sa...

Sitter och dregglar blev så sugen på surströmming (men det finns faktiskt att köpa även här.. skulle kanske passa på att äta nu när vi ändå snart ska flytta;)
Jag har faktiskt sett dig i sommar och det var inget fel på den "formen"...=) Kram syster

Erica sa...

Sitter också å dregglar ...ser fram emot beach 2008

Anonym sa...

Hahaha, hur många är det inte som tänker beach.... vilket årtal det nu blir, ta det lugnt nu och tänk på hjärtat i första hand och formen i andra... Fniss, säger hon som promenerar och promenerar... Kul när det går bra på utvecklingssamtal... Det brukar göra det fram till högstadiet någon gång:)) Nä då jag ska inte skrämmas men jag tror att du vet... Bra fröken instämmer jag i att det verkar vara, det är viktigt!!!

Anonym sa...

Hahaha!!! Jag har nog börjat om varenda måndag de senaste åtta åren tror jag... ;) Men jag önskar dig all lycka i kampen! <3 (Åsså ser man ju fram emot att se den där snyggingen på stranden... hihi!)

/Filosofen i förtältet

Steffe sa...

Syster: Japp surströmming är gott men nu är det slut med allt det goda! Har precis hämtat mig från flytt chocken.
Erika: Japp ska man till utlandet ska jag inte behöva beställa dubbla flygstolar.
Maria: tack för tipset. Och ett bra utvecklingssamtal lever man på ett par veckor.
Filuren i förgår´n: Tack för stödet.