söndag 9 september 2007

Studentliv

Så var då studenten hemma på säker mark igen. Det kan vara bra att vara borta i bland för att verkligen uppskatta det man har här hemma. Vi har tillbringat helgen tillsammans och det blir alltid lite extra trevligt när man inte setts på några dagar. Konstigt nog så kändes det som att ni hade vuxit. Men det hör man ju ofta far och mor föräldrarna säga så visst kan det kännas så. Det kanske till och med är så. Inte vet jag. Student livet har varit rätt omtumlande. När vi anlände till skolan kunde man rätt snabbt lista ut vilka som var mina klasskompisar. Vi höjer nog medelåldern rätt rejält. Men rätt coolt är att man nu räknas som student och får ett studentkort med dess rabatter. Så nu åker man buss, tåg, flyg och går på hockey mm. med studentrabatt !!
HAHAHA men det känns som det är rätt viktigt att inte glömma kortet. Kan nog få svårt att övertyga någon att jag är student. En kanon fotbollsmatch hann jag avverka
Hammarby-AIK 1-2. Jag höll på Hammarby och satt på deras sektion men brinner väl inte speciellt mycket för någon av lagen. Jag jublade förstås när Hammarby tog ledningen. När sedan AIK tog över matchen och spelade riktigt bra började jag hoppas att dom skulle vinna. Och till slut lyckades dom sätta dit 1-2 vilket medförde att jag jublade även då vilket gjorde att en del tittade lite snett på mig. Fick säga till närmaste bänkgrannen att egentligen håller jag på Piteå för att lugna känslorna. Förövrigt är jag inte så förtjust i Stockolm. Jag tycket att trots det är så mycket folk där så verkar det finnas jättemånga ensamma. Och sen varför startar alla Stockholmare 5 minuter för sent så att dom måste stressa och små springa hela tiden. Och var är alla på väg egentligen? Konstigt folk.
Det var skönt när man landade på Kallax och gick i extra sakta mak till bilen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha, ha.. du verkar ha fångat stockholmarna på pricken!! Klockrent!! Skönt att du har kommit hem i alla fall. Kram Mona

Anonym sa...

Hihi, det är så rätt så... De springer som yra höns... Säger jag som är född i staden... Men jag gillar inte tempot där...

Steffe sa...

Japp så är dom. För det kan väl då ändå inte ligga i något vad dom (stockholmarna) säger att det är vi norrlänningar som är seeega??!!??