fredag 28 september 2007

Utvecklingssamtal

I dag har ni en stolt pappa bakom tangenterna. Vi har i dag haft utvecklingssamtal med dig Axel och din fröken. Vi hade väl på känn att det gått bra för dig i skolan, men nog var det med rätt mycket pirr ändå när vi gick dit. Förra året var ett rätt oroligt år för dig (och många av dina klasskompisar). Det var en hel del nya kompisar och roller skulle fördelas. Dessutom hade du en av de värsta 6års trotser som på denna jorden skådats tror jag. Det var mycket stök och stim och du hade det rätt jobbigt. Det jag upplevde som var värst det var att du var otrevlig mot oss och dina kompisar. Men på vårkanten började allt att lugna ner sig upplevde vi. Under sommaren har du gjort en mer eller mindre personlighetsförvandlig. Från att vara en grabb som hade svårt att leka och framför allt rätta in sig i andras lekar har du nu förvandlats till en dödsskön gubbe som anpassar sig med alla, låter andra bestämma och är trevlig och glad. Fast det är ju vad vi har upplevt här hemifrån. Nu skulle det bli spännande att höra hur det funkar i skolan. Och visst hade det funkat bra där med. Fröken öste komplimanger över dig. Hon är verkligen gjord för dig och har del i din förvandling. Vad är det som gör henne så bra då?

Ja, till att börja med så säger hon att hon gillar barn med energi (och det har du ju så det räcker och blir över).

Hon verkar otroligt pedagogisk och glöder verkligen för sin uppgift att lära.

Hon fokuserar på de bra sakerna.

Och har tydliga regler och en röd tråd.

Hon har valt att inte låsa sig vid nått speciellt sätt att lära utan använder alla möjliga metoder. Och hon motiverar det med att alla barn är olika och lär sig på olika sätt.

Nu hoppas jag (och tror) att det ska fortsätta i denna anda och det känns riktigt bra att lämna dig på skolan.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Steffe!
Upptäckte din blogg av en slump. Kul att läsa om dina coola barn, hälsningar från en Cypernresenär. Hälsa frun!

Steffe sa...

Hej välkommen hit.
Frun är hälsad. Från hon med tama gräshoppor va?

Anonym sa...

Vilken underbar fröken Axel har det är väldigt viktigt! Nästa vecka ska jag på utvecklingssamtal med min yngste så det blir spännande. Kram syster

Anonym sa...

Hej
Ska jag skaffa fram en gräshoppa? Just nu är det höstrea på dom! Jag kommer ihåg att du gillar knallgröna..

Erica sa...

Gooooooo teachers!

Steffe sa...

Cypernresenären: Den gröna kompisen finns med någonstans på min blogg typ i juni tror jag.
Den var grymm.

Syster och Erre: Japp hon är grym.
och Gooooooo teachers!