måndag 24 september 2007

Sigge flyttar in

Pappa har inte lärt sig att säga nej men gnälla kan han. Men ingen behöver tycka synd om mig för det gör jag tillräckligt bra själv.

Fast det har ju hänt en del roliga saker i helgen också. Sigge har ju flyttat in. Och som han har gjort det. Här syns det att vi har saknat en till familjemedlem. Att det blev en katt i stället för ett litet syskon har ju bara mindre betydelse. Ingenting är sig likt längre. Katten är glad, charmig, busig och kelig. Fast nu tror jag han börjat tröttna på uppmärksamheten. Inte så roligt att ha fyra nyfikna familjemedlemmar som följer varje steg man tar och hänger över en när man ska skita och undrar vad det ska komma den här gången. I fredags efter dopet (Axel döpte kissen på vardagsrumsbordet med vatten från en kaffemugg) så åt alla fem milkshake som pappa gjort (mysigt).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men åååhhh vad söt han var lille Sigge.. måste erkänna att jag blev avundsjuk hade gärna haft en katt jag med.. men jag har ju en hund-ilsk byracka som luktar s*it i munnen så jag ska inte klaga.. eller bara lite iaf!! ;)
Med tanke på dina senaste inlägg.. hmmm.. har ingen sagt åt dig att "tagga ner".. man behöver inte vara den som räcker upp handen först i alla lägen ;).. jag kom hem från ett föräldramöte förra veckan UTAN att ha ett enda uppdrag med mig hem.. känns lite konstigt.. men skönt!! Kram storasyster!!!

Anonym sa...

Ja så söt han är!!! Förstår att alla vill ha sin kelningsdos... Det brukar vara den bästa läxan med husdjur att det är så sköna men kräver oxå sin rätt till att få vara ifred, nyttigt för barn att lära!

Steffe sa...

Syster: haha ja han är supersöt. Fast npg är väl Ruffe det med! Vi hade också föräldramöte här om dagen. Och jag satt nog och halvsov när fröken frågade om vi hade någon frivillig att vara klassförälder för tro det eller ej men en annan mamma han räcka upp handen innan mig. (satte in en tacklig på henne sen i korridoren)
Hoppas ni har det bra och hälsa alla!!

Maria: Så sant så sant. Men det går lite tungt med vara i fred biten just nu men nyfikenheten kommer väl att bedarra?