fredag 17 augusti 2007

Av jord är du kommen.......

Så var då "gammelmormor" begravd. Det blev en fin och värdig avslutning på ett långt liv. Så här i efterhand känns det rätt att ni inte följde med. Begravning och minnesstunden varade i över 4 timmar. Det var mycket tal, sång, telegram åsså lite mer tal, sång och små prat. Trevligt för oss vuxna men ni hade nog klättrat på väggarna efter en timme. Så ni hade det säkert betydligt trevligare med värdens bästa farfar som skött er i dag. Pappa klarade sig rätt bra från våldsamma gråt och snörvlingsattacker. Men visst kom det någon tår men det tror jag ingen såg. Jag brukar inte sjunga med i psalmerna när vi är i kyrkan. Men i dag tyckte jag alla sjöng så lågt så jag tänkte att jag får väl dra mitt strå till stacken. Jag tog i och sjöng lite lagom lågt. Fast en av pappas kännetecken är en väldigt kraftfull röst som får de flesta andras att blekna. Tyckte själv att det lät riktigt vackert tills min kära fru utbrister i begravningens enda gapskratt. Hon stöter mig i sidan och ber mig sluta sjunga...........Jaja sen fick dom klara sig utan mig. Men som jag sagt tidigare även solen har fläckar!
Vila i frid kära "gammelmormor"

4 kommentarer:

Anonym sa...

Är det ok om jag länkar till dig?

Anonym sa...

Hej kära lillebror!!!
Nu har jag läst ALLA dina blogginlägg och måste säga att jag är DJUPT imponerad!! Du skriver väldigt BRA, man känner igen hur det var när barnen var i den åldern, du blandar roligt och allvarligt och det är bra.. riktigt bra!!! Jag skrattade högt flera gånger.. ditt inlägg angående "små kryp" var hur kul som helst (såg dig framför mig=).
Kommer fortsätta läsa.. ett bra sätt att följa med lite i mina brorsbarns liv!! Kram syster

Steffe sa...

Annis: visst får du länka.
Syster-yster: Kul att du hittat hit. Ock orkat igenom allt!!
Du minns väl nästan hur jag var i den åldern? Kan själv tänka mig att jag var rätt lik storebror (Axel) men jag vet inte.

Steffe sa...

Å Bamsekram till dig med hoppas ni hare fiiint!!