tisdag 14 augusti 2007

Dumma skit pappa


"Dumma skitpappa" är vad du Malte brukar kalla mig när du inte får som du vill. Vi har under en tid försökt få dig/er att använda andra ord även om ni blir väldigt arga. Vi säger att så där säger man inte. För ett tag sen sa jag till dig att du inte fick gå till en kompis för att klockan var för mycket. Jag såg att du blev jättearg och jag tänkte nu kommer det (dumma skit pappa). Men jag såg att du bet dig i läppen och försökte att uttrycka dig lite mildare. Och resultatet blev
- jag tycker inte om dig pappa.
Och det satt som en knytnäve rakt på hakspetsen. Aldrig tidigare har någon av er sårat mig med ord men jag fick en klump i magen. Det är nog det sista en förälder vill höra av sitt barn. Jag vacklade till och höll nästan på att säga
- Snälla Malte kalla mig dumma skitpappa i stället.
Men men ........ vi tog ett snack vid kvällsläsningen att jag blev riktigt ledsen när du sa så. Du sa att du älskade mig. Men inte så mycket när du inte får gå till kompisar. Jag tror att tanken var god. Och att det faktiskt gått in vårat tjat. Men slutresultatet blev smärtsamt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Stefan! Jag läser Dina rader och får också en klump i halsen!
Hur det än nu må vara så är det föräldrarna som anger tonen och färdvägen i livet för sina barn. Det tror jag på!! Ha en bra dag! Peter

Steffe sa...

Peter: Håller med. Och det gäller att inte vackla. Ha det bra.

Anonym sa...

Det ska vara smärtsamt att vara förälder har jag kommit på nu efter snart nitton år med först en sen två sen tre och nu fyra grabbar... Det är liksom det som ger lönen för mödan sen när man hör deras samspel med sina egna barn... Man får ha lönen innestående länge alltså, men semesterersättningen kommer ut portionsvis i alla fall... fniss... om man nu ska se lite lustigt på det hela...

Steffe sa...

Hehe vi får hoppas på det !!

Anonym sa...

jag heter jacob