torsdag 30 augusti 2007

Nu rycker vi upp oss

Måste snart byta namn på min blogg. Typ elendesbloggen eller sjukstugan eller kanske dysterknuten. Det har varit mycket död och sjukdomar senaste inläggen. Men ibland kommer dessa saker upp varse man vill eller inte. Sista tiden har det varit mycket sånt runt om kring oss. Tråkigt, jobbigt och sorgligt men samtidigt är det nyttigt. För som vi alla vet efter regn kommer solsken och då ska man gå stärkt ur denna kris och ta vara på dagen. Carpe diem fånga dagen.
Och kanske lika viktigt quam minimum credula postero lita ej på morgondagen. För någon gång kommer den inte att finnas där (morgondagen alltså)
Ett av mina favorit ordspråk. Nu ska jag gå och fånga dagen eller rättare sagt kvällen pussa er godnatt och se lite friidrott. och vi syns i morgon. Nästa inlägg lovar jag går i solskenets tecken. Sovgott igelkott.
.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Steffe - du om någon brukar väl vara bra på att fånga dagen!? Ni är så duktiga på att hitta på saker både med barnen och bara du & frugan... Du är ju en förebild - visste du inte det...?

Kram från filosofen i förtältet

Steffe sa...

Hehe sakta i backarna nu...
Har du piggnat till eller ?
Du kan nog räkna med lite tråkningar på jobbet när du kommer tillbaka. Och jag har förstås gett dom lite vatten på kvarnen.

Arga Mamman sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Steffe din skit - jag undrade just vad min kollega fått för sig... men men hämnden är ljuv, när du minst anar det... hehe..

Anonym sa...

Sååå roliga ni är...*fnissar* jag tänkte bara säga godnatt och att det är väl så att perioder blir lite mer i moll och andra i dur!!!

Steffe sa...

japp så är det
Life is a rollercoaster just gotta ride it....

Steffe sa...

Å choohalia i förtältet levde verkligen efter mottot
quam minimum credula postero
Förra Lördagen ;)
(skoja bara)

Anonym sa...

Och vad sjutton levde DU efter för måtto då då....? Är det OK att jag signar dig för AA... Hehehehe!!!

/FiF

Anonym sa...

FIF: Inte än tror jag. Jag har läst någonstans att första tecknet brukar vara att man sjukskriver sig på måndagar och dit har jag inte kommit riktigt än ;)

Steffe

Anonym sa...

Hahaha, så himla rolig du är då...? Värsta skämtet du drog under vår väldans trevliga helg var nog dock vrålet i fönstret... Har inte riktigt kommit över det än. Skulle tro att du förkortade mitt liv med ett par tre år kanske...och det är ju inte schysst mot en så försupen stackare som jag - jag lär ju trilla dit nog fort menar jag... *ler, men ruvar på hämnd*

/FiF