måndag 6 augusti 2007

ÄNTLIGEN


I går hade du Axel fotbollscup och bad-kalas i Norrstrandspoolen. Cupen gick rätt bra, fast jag tror nog allt att det inte bara är pappa som tappat sin kondis och byggt på lite extra kilon under sommaren. Ditt löpsteg såg väldigt tungt ut igår. I dag började jag mitt pappajobb! (pappa ledighet) Det började på bästa sätt med strålade sol. Jag säger som Gert Fyllking ÄNTLIGEN!

Vi packade badgrejerna plockade med en av Maltes kompisar "Leonardo" och drog till Norstrandspoolen. Jag tänkte att där är det nog lugnt eftersom de flesta nog har börjat om att jobba. När vi närmade oss området blev jag lite osäker om det stängt för säsongen eftersom det såg ut som det rullat ut en stor rosa matta över hela området. När vi närmade oss kunde jag pusta ut. Det var bara lite fler semesterfirare än jag som tänkte göra ett sista försök att bygga på sommarbrännan. Och man kan lugnt konstatera att det inte varit någon kanonsommar med vädret. När vi tillslut hittat en liten plats att ställa ner påsen på så åkte vi rutschkana. Malte och Leonardo hade inte åkt den på ett tag så jag fick följa med upp första åket. Ni fick åka ner och sen tänkte jag ta trappan ner. Men det hade hunnit bli rätt lång kö bakom oss och när jag vände om och började tränga mig mot trappen hörde jag en "snorunge" säga till sin kompis - gubben vågade inte. Innan jag hann fatta vad som hände hade jag vänt om tagit fart svingat mig ut i rutschkanan och tänkte nu ska dom få se att gubben visst vågar och kan köra fort. Och fort gick det. Jag tyckte att hela ställningen krängde till i varje kurva och än en gång blev jag påmind att sommarens frestelser påverkat min kroppshydda. Sen kom nästa tanke. Tänk om det är ett litet barn efter nästa kurva som inte kör så fort, och som också får erfara min goda sommar. Hann precis se tidningsrubrikerna framför mig innan jag nådde vattnet och stänkte ner två tredjedelar av den rosa mattan. "Barbapappa körde ihjäl 4 åring i rutschbana" eller "Katastrof när fetto välte rutschbana med massa lekande barn" Han säger han blev provocerad av en snorunge.

Jaja, sen åkte ni intensivt i ca 4 timmar. Och hade det jätteroligt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hihihihi, hahahaha.....Tack!!!! Du bjöd på dagens första asgarv... Inte för händelsen i sig men för hur du beskrev den....

Tänk att när barn säger något sånt där, då är det som det där onda knät, rygg, arm eller vad det nu är för ålderskrämpa, man börjat få, aldrig existerat... Man springer för fullt i mamma/pappa/barn matchen och allt vad det är och kommer hem alldeles ledbruten och försöker slicka sina sår....

Anonym sa...

Hahahaha !!!!! Steffe... Vilken fantastisk skön beskrivning... Vi kanske skulle ta ett fetto-race någon dag? Skulle bli en syn för gudarna!! hahaha!!

Gillade du gräshoppan som barnen hittade på Borgarudden idag? Tänkte att du skulle gilla den... ;-)

/Filosofen i förtältet

Anonym sa...

Maria: japp, vissa gånger måste man bara visa vart skåpet ska stå!! utan att tänka på att andra kanske tittar på.(där fick jag till det)

Filosofen: Det är bara att säga till när du vill rejsa. Använder jag bara mina kilon på rätt sätt ska det inte bli några problem. Och husdjuret var en riktig otäcking. Jag och grannen högre upp på gatan och barnen var och skulle hälsa på er och bada idag med båt. Men det var fullt vid bryggan + att jag tänkte på den lilla gröna så vi åkte vidare.
/Steffe

Anonym sa...

vilken fin blogg du har. Ena stunden så rör du en till tårar för att sen locka till ett asgarv. Eftersom jag har pojkar i samma åldrar så känner jag igen så mycket, som jag också borde skriva upp.
/Elisabeth

Steffe sa...

Elisabeth
Kul att någon gillar och fram för allt förstår det jag skriver. Många gånger fattar jag knappt själv vad jag skrivit. Och självklart ska du börja skriva. Tänk vad kul för dina barn när dom blir större.