torsdag 9 augusti 2007

Öronproppar


Dessa är två öronproppar (trodde jag) följde med ett set med cyklop, snorkel som du Malte fick i present. Här om dagen frågade Axel vad det var för något och jag förklarade att de var ett par proppar som skulle hindra vattnet att tränga in i öronen. Senare på kvällen sa du
Axel: - du pappa de där propparna du visade mig var inte öronproppar som du sa.
Pappa: -Nähä (förvånat)
Axel: -Nej för jag provade dom på lillebror och dom var för stora. Men sedan provade jag de i hans näsa och där passade dom perfekt. Så de är nog näsproppar så man inte ska behöva hålla för näsan när man dyker.

Tänk att man fortfarande som 36 åring får lära sig något nytt.

(Tack till Erran för tipset.)
Föresten heter det örproppar eller öronproppar? jag får väl fortsätta att lära mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ör är grovt,stenigt grus grus så jag är rätt säker att det är öronproppar!Såvida de inte är steniga proppar :)fortsätt bara skriva det är bara charmigt om det blir lite fel ibland :) (men jag tycker du klarar det bra!!) Vi ses snart!!Linda

Steffe sa...

Ja, jag hade det på känn men jag har skrivit det tidigare jag är verkligen en grammatisk katastrof. Eller det stavas nog gramatisk katastrof. Ur usel på att stava och att formulera meningar och sen komma på att skriva en dagbok till barnen på internet som alla kan läsa. Fast det är väl inte det första och inte det värsta av alla mina tokigheter. Finns liksom inget slut.

Michael sa...

Hej

Ville bara höra om du kommer i håg var du köpte det där snorkelsättet? Vi letar efter näsproppar som man kan ha vid ex snorkling, men har inte hittat något bra.
Men det var kanske öronpropar ändå, eller?
Hoppas på svar
m.e.a(a)telia.com

Mvh Michael