onsdag 1 augusti 2007

Dagens goda gärning


I Morse väckte jag er kl 9.00 för att ni skulle följa mig och lämna blod. Malte var som vanlig morgontrött och valde sängen före att följa med oss. Axel orkade däremot upp och hängde nyfiket med. Det var ju faktiskt du som fick mig att börja lämna blod för 7 år sen. Det var när vi låg på BB och man var glad att allt gått så bra som jag tänkte att jag ska göra allt för den här lilla parveln. Jag ska beskydda honom på alla sätt som tänkas kan. Och i samma veva hörde jag någon reklam om att lämna blod. Jag tänkte OK, parveln ska aldrig behöva vara utan blod. Skulle det hända något så att han skulle behöva blod så får dom dränera mig. Sedan stövlade jag upp till blodcentralen och anmälde mig. Jag försökte i dag få fram din blodgrupp så man vet om det är tekniskt möjligt och om vi har samma blodgrupp. Men eftersom du har en av Sveriges glömskaste pappa som ALDRIG kommer i håg dina 4 sista siffror så sket det sig. Men till nästa gång ska jag kolla det. Att göra en god gärning (vilket jag tycker det är) är verkligen skönt. Man känner sig glad, hjälpsam, betydelsefull, lite lättare och hela 50 kr rikare. Mina bidrag till medmänskligheten har bestått i att lämna blod och att jag köper julkort varje år av synskadade barns riksförbund. Inte mycket att hänga i julgranen men ändå. Något jag ska börja bidra med är att skänka pengar till barncancer fonden. Jag kan väl åtminstone skänka pengarna jag får från blodcentralen. Två flugor i en smäll liksom. Det är ett löfte här och nu !!

Inga kommentarer: